Sayfalar

10 Temmuz 2013 Çarşamba

Bölgelere Göre Meyve Üretim Miktarları


Akdeniz Bölgesi:Yaklaşık 3.8 milyon tonluk meyve üretimi ile en fazla meyve üretilen bölgemiz konumundadır.Türkiye meyve üretiminin,yıllara göre değişmekle birlikte yaklaşık %28'i bu bölgede gerçekleşir.Yumuşak çekirdekli meyvelerin yaklaşık %32'si,sert çekirdekli meyvelerin %14'ü,turunçgillerin %88'i sert kabuklu meyvelerin 3,92'si,üzümsü meyvelerin ise %15'i Akdeniz bölgesinde yetiştirilmektedir.Akdeniz bölgesinde üretimin en fazla yapıldığı il İçel(Mersin)olup,yaklaşık 1 milyon tonluk üretimi vardır.Bu üretim ile Türkiye meyve üretimin yaklaşık %8'ini karşılar.En fazla üretilen meyveler ise sırası ile limon,portakal ve üzümdür.
 İçel'den sonra ise Antalya ili,bölgede üretimin en fazla yapıldığı ildir.Antalya Türkiye üretiminin %5.4'ünü karşılamakta olup,en fazla üretilen meyveler ise sırası ile portakal,elma ve armuttur.İçel ve Antalya'yı sırası ile Adana ve Isparta illeri izler.

Ege Bölgesi:Ege bölgesi meyve üretimi bakımından ikinci sıradadır ve özellikle üzümsü meyvelerin %44'ü bu bölgemizde üretilmektedir.Ege bölgesinde üretimin en fazla olduğu il Manisa'dır.Üretim miktarı yaklaşık 1.200.000 ton olan Manisa'da Türkiye'de ki meyve üretiminin %9'u gerçekleşmektedir.En çok yetiştirilen meyveler ise sırası ile üzüm,kiraz ve zeytindir.
 Üretim miktarı bakımından Manisa'yı sırası ile Aydın,İzmir ve Denizli illeri izlemektedir.
İç Anadolu Bölgesi:İç Anadolu bölgesinde Karaman ili 500.000 tonu geçen üretim ile birinci sırada yer alan il olup,Türkiye meyve üretiminin yaklaşık %4'ü burada gerçekleşmektedir.
 Karaman'da en fazla yetiştirilen ürünler ise sırası ile elma,üzüm ve eriktir.Karaman ilini üretim miktarı bakımından Niğde,Konya ve Nevşehir izlemektedir.
Marmara Bölgesi:Bursa Marmara bölgesinde meyve üretimin en fazla yapıldığı ildir.Yaklaşık 450.000 tonluk meyve üretimi ile Türkiye meyve üretiminin yaklaşık %3.5'ini karşılar.Bursa'da üretimi en fazla yapılan meyveler ise sırası ile şeftali,üzüm ve zeytindir.
 Üretim bakımından Bursa'yı Balıkesir izler.Balıkesir'de en fazla yetiştirilen meyveler ise sırası ile zeytin,üzüm ve şeftalidir.Bursa ve Balıkesir'den sonra ise sırası ile Çanakkale ve Sakarya illeri önemli meyve üreten iller olarak sıralanabilir.
Karadeniz Bölgesi:Karadeniz bölgesinde meyve üretiminin en fazla yapıldığı il yaklaşık 190.000 tonluk üretim ile Ordu'dur.Ordu Türkiye meyve üretimin yaklaşık %1.5'luk kısmını oluşturur.Bu il de en fazla yetiştirilen meyveler arasında sırası ile fındık,elma ve armuttur.Fındık,sahile yakın yamaçlarda bir fındık denizi görüntüsü verirken,elma ve armut daha iç kısımlarda yetiştirilir.Ordu'dan sonra üretim miktarı bakımından sırası ile Bolu,Giresun ve Samsun illeri gelir.Bu bölgedeki fındık üretiminin yaklaşık %70'i bu dört ilde gerçekleşir.
Güneydoğu Anadolu Bölgesi:Bu bölgede üretimin en fazla yapıldığı il Gaziantep olup,üretim miktarı 180.000 ton civarındadır.Bu üretim miktarı ile Türkiye meyve üretiminin yaklaşık %1.5'unu oluşturur.En fazla yetiştirilen meyveler sırası ile üzüm,zeytin ve Antep fıstığıdır.
 Gaziantep'den sonra ise üretim miktarı bakımından en önemli il Mardin olup,bunu sırası ile Diyarbakır ve Şanlıurfa izlemektedir.
Doğu Anadolu Bölgesi:Doğu Anadolu bölgesinde meyve üretiminin en fazla yapıldığı il Malatya'dır.Son verilere göre meyve üretimi yaklaşık 350.000 ton olup,Türkiye'deki meyve üretiminin %2.6'sı bu ilimizde gerçekleşir.Bu üretimin önemli bir kısmı kayısı olup,yaklaşık 300.000 tonluk üretimi ile 2003 yılı Türkiye kayısı üretiminin tek başına yaklaşık %52'sini karşılar.Diğer önemli meyve üreten iller sırası ile Elazığ,Erzincan ve Iğdır izler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder